AD.2110.8.2019
Wójt Gminy Nowosolna,
92-703 Łódź, Rynek Nowosolna 1
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Stanowisko: ds. ochrony informacji niejawnych, obrony cywilnej i bezpieczeństwa przeciwpożarowego.
Liczba lub wymiar etatu: 1/2 etatu.
Miejsce wykonywania pracy: Urząd Gminy Nowosolna, Rynek Nowosolna 1, Łódź.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Nowosolna, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi poniżej 6%.
Warunki pracy:
Praca na stanowisku administracyjno-biurowym związana z obsługą monitora ekranowego oraz komputera i programów, Internetu. Oświetlenie naturalne i sztuczne. Wyjazdy w teren (praca w zmiennych warunkach klimatycznych). Obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego, w tym kontakty bezpośrednie, telefoniczne, e-mailowe. W budynku Urzędu Gminy Nowosolna istnieją bariery architektoniczne utrudniające wykonywanie pracy i dostęp do budynku, do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych (schody). Praca w równoważnym systemie czasu pracy.
Wymagania niezbędne (konieczne):
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie wyższe, albo wykształcenie średnie z minimum 3 - letnim stażem pracy w administracji publicznej,
- znajomość zasad i organizacji funkcjonowania samorządu terytorialnego oraz przepisów prawnych w tym zakresie,
- znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o ochronie informacji niejawnych, ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej wraz z przepisami wykonawczymi w tym zakresie, ustawy o zarządzaniu kryzysowym wraz z przepisami wykonawczymi w tym zakresie, ustawy o ochronie przeciwpożarowej, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o pracownikach samorządowych, rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych w zakresie dotyczącym organów gminy,
- umiejętność obsługi komputera (pakietu MS Office) i urządzeń biurowych,
- kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe:
- punktualność i dokładność,
- odporność na stres,
- kreatywność,
- umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawnych,
- umiejętność pracy w zespole,
- zdolność analitycznego myślenia, podejmowania decyzji,
- umiejętność planowania i organizacji pracy,
- komunikatywność, odpowiedzialność, dokładność, dyspozycyjność, obowiązkowość, mile widziana znajomość oprogramowania LEX.
Zakres zadań na stanowisku:
- w zakresie spraw obronnych i zarządzania kryzysowego w szczególności:
- planowanie i realizowanie zadań obronnych związanych z podwyższaniem gotowości obronnej w czasie pokoju i na okres zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa (kryzysu polityczno-militarnego) i wojny,
- planowanie i nakładanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności kraju,
- prowadzenie spraw związanych z natychmiastowym uzupełnieniem Sił Zbrojnych (Akcja Kurierska),
- prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP,
- opracowanie i stała aktualizacja dokumentacji: Stałego Dyżuru Wójta, planu operacyjnego funkcjonowania gminy, planu zarządzania kryzysowego gminy,
- opracowanie planu szkolenia i organizowanie szkoleń,
- przygotowywanie dokumentacji do rejestracji osób na potrzeby kwalifikacji wojskowej i przeprowadzanie rejestracji,
- przygotowywanie dokumentacji do kwalifikacji wojskowej,
- przygotowywanie dokumentacji do wydawania decyzji o zwrot utraconych zarobków z tytułu odbywania ćwiczeń wojskowych,
- ocena występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne na obszarze gminy i prognozowanie tych zagrożeń,
- przekazywanie do wiadomości publicznej informacji związanych z zagrożeniami,
- monitorowanie, planowanie, reagowanie i usuwanie skutków zagrożeń na terenie gminy,
- zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń kryzysowych,
- opracowywanie i aktualizacja Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego,
- nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
- współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
- współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
- współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
- w zakresie ochrony przeciwpożarowej w szczególności:
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji wyposażenia jednostek OSP w sprzęt i umundurowanie,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej eksploatacji pojazdów i sprzętu OSP (tankowanie pojazdów, rozliczanie kart drogowych),
- przygotowywanie materiałów do analiz stanu ochrony przeciwpożarowej,
- nadzór nad przestrzeganiem terminów badań technicznych i ubezpieczeń;
- w zakresie obrony cywilnej w szczególności:
- koordynacja przygotowanie i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej w zakresie ochrony ludności,
- opracowanie gminnego planu obrony cywilnej i planów ewakuacji i ich aktualizacji,
- organizowanie szkoleń i ćwiczeń obrony cywilnej,
- prowadzenie gospodarki sprzętem obrony cywilnej,
- organizowanie zaopatrzenia w sprzęt i środki ochrony indywidualnej dla ludności,
- prowadzenie spraw związanych z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie szczegółowego zakresu szefa OC kraju i szefów OC województw, powiatów i gmin
- w zakresie ochrony informacji niejawnych w szczególności:
- zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych,
- opracowywanie dokumentacji w zakresie ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych zgodnie z przepisami prawa,
- szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
- realizowanie na polecenie Wójta lub przełożonego innych zadań wykonywanych przez urząd.
Wymagane dokumenty:
- CV;
- list motywacyjny;
- kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe kandydata, kwalifikacje i uprawnienia (w tym świadectwa pracy, zaświadczenia z pracy, opinie lub referencje z poprzednich miejsc pracy – jeżeli kandydat takie posiada);
- kopia dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- oświadczenie o poddaniu się procedurze przeprowadzenia postępowania sprawdzającego w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa oraz przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych,
- oświadczenie o posiadaniu przez kandydata pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (po ewentualnym zatrudnieniu obowiązek dostarczenia zaświadczenia o niekaralności w przeciągu miesiąca czasu);
- oświadczenie kandydata o nieposzlakowanej opinii;
- oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie polskim;
- wypełniony przez kandydata kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- kserokopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku, gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( U. z 2019 r. poz. 1282).
Kserokopie dokumentów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem (poświadczenia może dokonać osoba składająca dokumenty).
Oświadczenia winny być własnoręcznie podpisane przez kandydata.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być własnoręcznie podpisane oraz opatrzone własnoręcznie podpisaną klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282)”.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy składać lub przesyłać do dnia 30 sierpnia 2019 r. /liczy się data wpływu do Urzędu/ pod adresem: URZĄD GMINY NOWOSOLNA, RYNEK NOWOSOLNA 1, 92-703 ŁÓDŹ z dopiskiem na kopercie „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Nowosolna – stanowisko ds. ochrony informacji niejawnych, obrony cywilnej i bezpieczeństwa przeciwpożarowego”.
Inne informacje: Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną pisemnie lub telefonicznie poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (42) 616-45-00. Osoby udzielające informacji: Anna Ołubek-Kunka, Henryk Rejmak.
Oferty, które wpłyną do Urzędu Gminy Nowosolna po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Nowosolna).
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://nowosolna.bip.net.pl/ oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Nowosolna, Łódź, Rynek Nowosolna 1.
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE. L Nr 119) informuję, iż:
- administratorem danych osobowych kandydatów aplikujących na wolne stanowiska urzędnicze jest Wójt Gminy Nowosolna z siedzibą w Łodzi, Rynek Nowosolna 1, 92-703 Łódź,
- dane będą przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji i nie będą udostępniane innym odbiorcom,
- osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania
- obowiązek podania danych wynika z przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040), ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1282), ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej, społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1172 z późn. zm.) oraz innych przepisów szczególnych.
Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych na ww. stanowisko będą przechowywane przez okres trzech miesięcy od zatrudnienia wyłonionego pracownika, gdyż zgodnie z art. 15 ust. 3 w zw. z art. 13a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jeżeli w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru istnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku innej osoby spośród najlepszych kandydatów wyłonionych przez komisję w toku naboru na wolne stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze. Złożone oferty zostaną komisyjnie zniszczone (usunięte). Kandydaci nieprzyjęci mogą nie zgodzić się na taki okres przechowywania ich danych osobowych (art. 7 ust. 3 RODO), wówczas dane ulegną usunięciu z chwilą zatrudnienia pracownika wybranego w naborze. Urząd Gminy Nowosolna nie odsyła dokumentów kandydatom.
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.doc (33 KB)